10 najlepszych hoteli na konferencje

Wyjazdy integracyjne

Według badań Klubu Menedżerów HR (opublikowanych w Pulsie HR, badanie na próbie 800 pracowników HR) Training Projects oferuje najlepsze w Polsce szkolenia team building i wyjazdy integracyjne.

Powierz nam przygotowanie wyjazdu dopasowanego do potrzeb Twoich pracowników, przeprowadzenie oryginalnej gry lub scenariusza team building, oraz rezerwację hotelu…

Wyjazdy integracyjne – więcej…

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

Autorzy bloga HotelNaSzkolenie.pl – Rafał Szczepanik, Iwona Piga i Andrzej Niemczyk – wybrali 10 najlepszych polskich hoteli na konferencje. Wygrał bieszczadzki kompleks Arłamów. Jednak ranking zdominowały obiekty podwarszawskie i dolnośląskie.

Polskie hotele konferencyjne można podzielić na dwie kategorie:

  • kongresowe – duże obiekty liczące więcej niż 200 miejsc, posiadające sale kongresowe na min. 200 miejsc, wyspecjalizowane w kongresach branżowych, spotkaniach korporacyjnych, międzynarodowych konferencjach, wyjazdach integracyjnych itp.  Największym tego typu obiektem w Polsce jest hotel Ossa w Rawie Mazowieckiej. W Polsce  istnieje ok 20 dużych obiektów kongresowych (powyżej 400 miejsc) i ok 100 średnich (200-400 miejsc). Ta liczba rośnie o 1-2 duże i kilkanaście średnich hoteli rocznie.
  • szkoleniowe – mniejsze hotele posiadające jedynie salki konferencyjne na małe szkolenia warsztatowe. W tej grupie oprócz klasycznych hoteli, dużą grupę stanowią zamknięte ośrodki szkoleniowe, niedostępne dla gości indywidualnych. Wiele z nich wynajmuje się na wyłączność dla danej grupy (kameralne obiekty). Wiele powstało przez odrestaurowanie zabytkowych zamków i pałaców – obiekty te są często luksusowe, lecz nie mają formalnej kategoryzacji gwiazdkowej. Łącznie tego typu obiektów jest w Polsce ok 500, ta liczba rośnie o ok. 10% rocznie.

Nasz ranking dotyczy pierwszej kategorii: hotele kongresowe.

Hotele oceniano z perspektywy klienta konferencyjnego: wynajmującego sale konferencyjne, rezerwującego pokoje dla większej grupy osób. Obiekty oceniano w pięciu kategoriach: standard obiektu (pokoje, recepcja, restauracja itp.), standard samych sal szkoleniowych, jakość obsługi klienta konferencyjnego (ma on inne oczekiwania niż gość indywidualny), atrakcje hotelu (np. SPA) i atrakcje okolicy (np. jeziora, góry). Każdy hotel mógł zdobyć 100 punktów – choć nie wszystkie kategorie tak sam dodawały się do wyniku. Standard sal konferencyjnych oraz obsługę klienta szkoleniowego liczono potrójnie – jako najważniejsze podczas szkolenia. Standard obiektu (szczególnie pokoi) – podwójnie.

Arłamów to były rządowy ośrodek wypoczynkowy, to w nim internowany był Lech Wałęsa. Dziś obiekt bardzo rozbudowano, unowocześniono i wyposażono w niezwykłą ilość atrakcji (łącznie z dużą ścianką wspinaczkową i własnym wyciągiem narciarskim). Zwycięzca zdobył 96 punktów, ale dwaj wiceliderzy mają tylko o punkt mniej. Wzgórza Dylewskie to równie luksusowy mazurski obiekt należący do sieci hoteli Irena Eris. Dolina Charlotty – to pięknie usytuowany kompleks hotelowy, posiadający m.in. domki na drzewach i własną fokarnię.

Na kolejnych miejscach mamy aż trzy obiekty spod Warszawy. Jest to o tyle naturalne, że stołeczne firmy stanowią największą w Polsce grupę klientów szkoleń. (3 punkty uzyskał Narvil – nowy, ciekawy architektonicznie obiekt nad Zegrzem. Tyle samo Holiday Inn z podwarszawskiego Józefowa, znany m.in. z pola golfowego. Warszawianka – też znad Zegrza – jest starszym obiektem, ale niedawno mocno rozbudowanym. Przyciąga ogromną ilością sal szkoleniowych oraz parkiem wodnym.

Kolejna trójka to obiekty z Dolnego Śląska i Karkonoszy. Wszystkie funkcjonują odremontowanych pałacach – co nie jest przypadkiem. O ile w mazurskim krajobrazie hotele powstają często w dawnych dworach, to na dolnym śląsku zachowało się wiele zamków i pałaców. Na hotele zamieniono kilkadziesiąt z nich. Uroczysko Siedmiu Stawów jest niedużym, ale najlepszym z tego typu obiektów.

W rankingu znalazł się jeszcze hotel Stok z Wisły. Choć przez lata rozbudowywany – nadal dyskretnie chowa się w końcu górskiej doliny. Robi dużo lepsze wrażenie, niż pokracznie dominujący nad kurortem, jego główny rywal: Gołębiewski.

W pierwszej dziesiątce nie ma żadnego obiektu ze środkowej Polski ani Wielkopolski. Najbliżej była Ossa spod Rawy Mazowieckiej – doceniana za niezwykle sprawną obsługę, wielką salę kongresową i ogromną ilość mniejszych pomieszczeń szkoleniowych.   Przegrała estetyką obiektu i lokalizacją. Dokładnie odwrotnie oceniono wielkopolski pałac Wąsowo: w pięknych wnętrzach, w otoczeniu starego parku stoi hotel z bardzo dobrą obsługą i kuchnią. Jednak w tym wypadku jakość sal konferencyjnych, choć niezła, nie została oceniona wybitnie. A w rankingu hoteli na szkolenia to kryterium było kluczowe. Wąsowo byłoby znacznie wyżej, gdyby ranking dotyczył miejsc na wyjazdy integracyjne.

nazwa hotelu województwo standard obiektu (waga 2) standard sal konf. (waga 3) obsługa klienta konferencyjnego (waga 3) atrakcje hotelu (waga 1) otoczenie i lokalizacja (waga 1) RAZEM (max 100 pkt)
Arłamów podkarpackie 10 10 9 10 9 96
Wzgórza Dylewskie Irena Eris warmińsko mazurskie 10 10 9 10 8 95

Dolina Charlotty

UWAGA – patrz poniżej***

pomorskie 10 9 10 10 8 95
Narvil mazowieckie 10 9 10 10 6 93
Holiday Inn Józefów mazowieckie 10 9 10 10 6 93
Warszawianka mazowieckie 8 9 10 10 6 89
Uroczysko Siedmiu Stawów dolnośląskie 10 8 10 9 5 88
Stok śląskie 9 9 9 7 9 88
Pałac Wojanów dolnośląskie 9 9 9 7 7 86
Zamek na Skale dolnośląskie 9 9 9 6 6 84

 *** podczas naszej ostatniej wizyty już po powstaniu rankingu doświadczyliśmy słabszej obsługi klienta. Ranking powstał wcześniej – stąd nie zmieniamy listy 10 hoteli – ale dodajemy niniejsze ostrzeżenie.

Ranking opracowali trzej trenerzy biznesu – każdy z nich prowadzi szkolenia w średnio 40-50 hotelach rocznie. Tworząc pierwszą dziesiątkę (patrz tabela poniżej), pod uwagę wzięli blisko 200 wiodących na rynku obiektów. We wszystkich osobiście prowadzili zajęcia.

Komentarze wyłączone.