7 sposobów na (duży) rabat w hotelu

IWONA PIGA

Doświadczony menedżer sprzedaży, trener i handlowiec. Znawca sektora FMCG i pracy z sieciami dystrybucji. Pracowała w Welli, Procter&Gamble, Thalgo. Od 2005 roku prowadzi szkolenia biznesowe, szkolenia zamknięte poprzez symulacje biznesowe, a także wyjazdy integracyjne. Kierowała kilkudziesięcioma projektami team building, dla grup od 8 do 300 osób. Posiada certyfikację Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor w zakresie prowadzenia szkoleń outdoor i wyjazdów integracyjnych. Prywatnie żeglarz, turysta i narciarz.

RAFAŁ SZCZEPANIK

Prezes Training Projcts. Od 12 lat prowadzi szkolenia biznesowe, wyjazdy team building i gry symulacyjne. Jest doświadczonym menedżerem: współzałożyciel portalu Pracuj.pl, przez sześć lat był jego wiceprezesem. Pracował też w Danii i Gwatemali. Został uznany za jednego z czterech najlepszych polskich trenerów w kategorii „gry symulacyjne” (ranking firm szkoleniowych magazynu Profit i KPMG).

Prezes Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor, które szkoli i certyfikuje trenerów team building. Autor jedynej polskiej książki poświęconej organizacji wyjazdów team building i integracyjnych dla firm („Budowanie zespołu”). Instruktor wspinaczki. Prywatnie podróżnik i alpinista – pierwszy Polak, który zdobył oba bieguny i himalajski ośmiotysięcznik. Wspiął się też na najwyższe szczyty Andów i Alp, brał udział w wyprawach na wszystkich kontynentach.

RENATA WASYLÓW

Certyfikowany Trener Biznesu i Coach ICF, trener w zakresie umiejętności osobistych i menedżerskich. Wcześniej pracowała jako Brand Manager i Trade Marketing Manager w Reckitt Benckiser i Michelin. Zarządzała takimi markami jak: Michelin, Vanish, Air Wick, Bryza, Strepsils, Nurofen. Jest też skutecznym menedżerem projektów. Doświadczenie z pracy w korporacjach, w powiązaniu z uniwersytecką wiedzą na temat finansów, pozwala jej na pracę trenera, coacha i konsultanta. Specjalnością Renaty jest coaching dotyczący przywództwa, tworzenia zespołów, komunikacji, motywacji i zarządzania. Pracuje w trzech językach: polskim, angielskim i rosyjskim.

JAROSŁAW FIGIEL

Doświadczony menedżer, od wielu lat prowadzi szkolenia z zarządzania zespołami i firmą oraz symulacje biznesowe i gry menedżerskie. Właściciel agencji trekkingowej Exploruj.pl. Przez wiele lat – jako menedżer sprzedaży – współtworzył sukces firmy Coca-Cola w Polsce. Zbudował silną pozycję firmy w centrach turystycznych południa kraju. Wdrażał nowoczesne strategie sprzedaży do kanałów immediate consumption. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi strukturami sprzedaży i dystrybucji FMCG. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe związane z zarządzaniem zespołem, budowaniem zespołów, motywowaniem, oraz technikami sprzedaży i negocjacji. Instruktor wspinaczki, przewodnik tatrzański, były ratownik TOPR. Certyfikowany trener outdoor (certyfikacja Polskiego Stowarzyszenia Trenerów Outdoor)

WITOLD MOCKAŁŁO

Doświadczony trener szkolący handlowców i szefów. Menedżer najwyższego szczebla z dwudziestoletnim stażem – wprowadził z sukcesem na polski rynek cztery firmy zagraniczne, zarządzał wieloosobowymi zespołami, koordynował projekty promocji sprzedaży. Od 15 lat prowadzi szkolenia warsztatowe z zakresu kompetencji menadżerskich i handlowych – zarządzania zespołami, budowania autorytetu szefa, motywowania, komunikacji, pracy przedstawiciela handlowego, sprzedaży i negocjacji w biznesie. Od 15 lat zajmuje się coachingiem. Uczestnik The Coaching Academy London. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.

KATARZYNA KOWALSKA

Przez 8 lat pracowała w Rettig Heating Sp. z o.o., przechodząc przez wszystkie szczeble kariery, od finansów po HR. Ukoronowaniem jej kariery było aktywne uczestnictwo w budowaniu i wdrażaniu strategii personalnej dla wszystkich firm należących do Rettig Heating Group w Europie. Pracowała też jako Dyrektor Personalny w Saint Gobain Isover Polska. Od kilku lat prowadzi szkolenia biznesowe oraz wyjazdy integracyjne oparte o gry szkoleniowe. Autorka dwóch książek na temat coachingu. Prywatnie wielbicielka domowego ogniska, spacerów po lesie i podróżowania w nieznane.

OLAF FLAK

Były pracownik centrali Forda w Niemczech i ING w Katowicach. Doktor zarządzania, przedsiębiorca internetowy. Od 10 lat prowadzi szkolenia i projekty doradcze..

MARIUSZ KĘDZIERKSI

Przez wiele lat pracował jako szef działu szkoleń, a wcześniej trener i coach handlowców w firmie Cersanit. Współtwórca systemu oceny i rozwoju pracowników w grupie Cersanit/Opoczno. Kierował zespołem trenerów wewnętrznych wspomagających sprzedaż, ma też własne doświadczenie w sprzedaży b2b. Jako trener prowadzi szkolenia miękkie i handlowe. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. C. Skuteczna sprzedaż bez manipulacji.”

Organizujesz dwudniowe spotkanie integracyjne dla 50 osób, w trzygwiazdkowym ośrodku konferencyjnym.  Początkowa oferta cenowa hotelu to zapewne 20 – 25 tysięcy złotych (za sale konferencyjne, elegancką kolację, wyżywienie, noclegi). Jak zapłacić 15 – 18 tysięcy?  My mamy na to 7 sposobów.  I nie chodzi tu o 7 technik negocjacyjnych na zbicie ceny. Raczej na 7 konkretnych zmian, które mocno obniżą Twój rachunek.

  1. Poniedziałki czy weekendy? Ceny w wielu hotelach różnią się nawet do 50% w zależności od dnia tygodnia. Nie wierzysz?  Wejdź na booking.com i wyszukaj ceny tego samego obiektu dla poniedziałku i soboty.  Miejskie hotele  stoją puste w weekendy (wyjątkiem są miasta turystyczne – jak Kraków) i wtedy są sporo tańsze. Dla odmiany, hotele nad jeziorami, w górach czy nad morzem mają mniej klientów od poniedziałku do środy. Początek tygodnia oznacza w nich zawsze dużo większe możliwości negocjacyjne (nawet jeśli pierwsza przesłana oferta odstrasza ceną).  90 złotych za dwuosobowy pokój w ekskluzywnym czterogwiazdkowym hotelu SPA na Mazurach?  W poniedziałek – to jak najbardziej możliwe.
  2. Poza sezonem. Hotele są skłonne do rabatów nawet do 30%, gdy stoją puste – a mają licznych konkurentów w nieodległej okolicy (wtedy wiedzą, że możesz wybrać pobyt u ich sąsiada). Jeżeli masz dużą elastyczność co do miejsca lub terminu szkolenia, to sprawdź, które hotele kiedy mają niski sezon. Np. wielki obiekt kongresowy Ossa k. Rawy Mazowieckiej w wakacje stoi prawie pusty (podobnie jak większość ośrodków, które żyją tylko z grup biznesowych – nie prywatnych pobytów).  Dla odmiany, wczesną wiosną i późną jesienią puste są hotele mazurskie czy górskie.  Zimą nad morzem w hotelach też nie ma tłoku…
  3. Nowy hotel. Poszukaj, czy jakiś się w okolicy nie otworzył. Jeśli tak – przez pierwsze pół roku (czasem rok) będzie miał sporo niższe ceny. Na razie ma przecież niewielkie obłożenie i szuka klientów. Wbrew pozorom, to nie są takie rzadkie przypadki. Jeśli jesteś otwarty na dojazd grupy w promieniu 150km od Waszej siedziby – to zawsze warto poszukać. Oczywiście minusem nowego hotelu jest niedoświadczona obsługa. Jeśli jednak przedyskutujesz z kierownictwem hotelu każdy szczegół, spiszesz to w umowie, a nadto akceptujesz co drobniejsze wpadki – masz szansę na naprawdę niższe ceny (nowe hotele potrafią dawać rabaty do 30%).
  4. Kolacja – elegancka czy grillowa? Elegancka kolacja potrafi stanowić do 20% kosztów pobytu (od 80 do 200zł na osobę, zależnie od hotelu i menu). Grill – też bardzo przyjemny – jest już o 20-40% tańszy. A może uczestnikom i tak najbardziej podobałoby się własnoręcznie rozpalone ognisko z pieczeniem ziemniaków i kiełbasek? To na pewno sporo tańsze niż kolacja zasiadania (jedynie alkohol i napoje kosztować będą tyle samo).
  5. Przez firmę szkoleniową. Niektóre hotele (choć przyznajmy: nieliczne) kuszą firmy szkoleniowe, by te polecały ich obiekt swoim klientom. Wabią sporymi prowizjami – zwykle od 15% do 25% wartości kontraktu. I niektóre firmy (tak jak nasza – Training Projects) otwarcie o tym informują klienta, dzieląc się z nim tą prowizją po połowie. Poza tym, firma szkoleniowa – jeśli jest stałym klientem hotelu – ma w nim niższe ceny albo lepiej wie, jakiego rabatu żądać.  
  6. Booking.com. Jeśli zawęziłeś listę potencjalnych hoteli do 3-4 obiektów, a do szkolenia pozostały jeszcze 3-4 miesiące, sprawdzaj ceny pokoi w tych hotelach na booking.com i HRS.com. Często znajdziesz tam okresowe promocje – nawet do 50% ceny za sam nocleg. Ta metoda nie sprawdzi się dla stuosobowych konferencji jednak w małych grupach warsztatowych czasami (jeśli trafisz na promocje) zadziała. My kilkukrotnie, przy grupie 16 uczestników szkolenia, zrobiliśmy dla nich 8 osobnych rezerwacji (osiem dwójek) w ramach promocji na booking.com. Musieliśmy robić małe rezerwacje – bo promocje dotyczyły tylko pojedynczych pokoi. Za to można ich było zrobić wiele jednocześnie. W efekcie w czterogwiazdkowym hotelu otrzymaliśmy ceny typowe dla obiektów dwugwiazdkowych w tym mieście. My jednak serwisy typu booking.com wykorzystujemy nie tylko do dokonywania rezerwacji,. Dla nas to także dobra okazja do analizy cen i promocji (a szczególnie ich zmienności w weekendy i dni robocze).Wiedza z tych serwisów  podpowiada nam, ile rabatu możemy wynegocjować w hotelu – tradycyjnymi technikami negocjowania.  Wiemy wówczas, czy walczyć o 5%, czy o 15% rabatu.
  7. Zarezerwuj hotel przez nasz blog. To teraz trochę autoreklamy. Hotelnaszkolenie.pl należy do firmy szkoleniowej Training Projects. Jeżeli wciąż nie wybrałeś dostawcy swojego szkolenie (menedżerskiego, miękkiego lub handlowego), wyjazdu integracyjnego, albo gry symulacyjnej – zapraszamy do kontaktu. Być może zaproponujemy Ci zarówno ciekawe szkolenie, jak i fajny hotel w dobrej cenie. Napisz do nas na kontakt@szkolenia-menedzerskie.pl. To oczywiście nic nie kosztuje i finalnie wcale nie musisz naszej oferty wybierać – ale przynajmniej będziesz mieć porównanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>